Oldalak

Keresés ebben a blogban

2013. június 13., csütörtök

Fasírt

Rohanok a piacra beszerezni a fasírthoz valót. Nem a kedvencem a fasírt készítés, de hétvégére Zöldbab főzeléket csinálok, ahhoz remek lesz. Ezt a receptet egy barátnőmtől kaptam, nagyon bevált.

FASÍRT

Hozzávalók:
1 fej hagyma
50 dkg darálthús (én sertéshúsból készítem)
2 gerezd fokhagyma
2 tojás
2 vízbe vagy tejbe áztatott zsömle vagy kifli
1 kk. só
1 kk. pirospaprika
fél kk. kömény
csipet szerecsendió
kis bors
1 kk. majoranna
lehet még beletenni kis kakukkfüvet, petrezselymet
zsemlemorzsa

Elkészítése:
A tojást villával felverjük, beletesszük a fűszereket, majd a húsba keverjük. Azután a kifacsart zsemlével együtt kézzel összegyúrjuk. Picit állni hagyjuk. Gombócokat formálunk belőle, kicsit kilapítjuk és morzsába forgatjuk. Forró olajba tesszük, de utána közepes lángon sütjük tovább kb. 3-3 perc oldalanként. Nagyon figyelni kell, nehogy odaégjen.
Fagyasztani is lehet. Én morzsa nélkül szoktam, de van, aki morzsásan fagyasztja le. Érdemes mindkettőt kipróbálni.
Nem is tudom, miért nem szeretem a készítési folyamatot, hisz pofonegyszerű. Most kedvet is kaptam hozzá :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése